tisdag 3 februari 2015

Fåglar

I eftermiddags gick jag en liten sväng för att se om det fanns några fåglar som ville bli fotograferade.

Jag hittade några fåglar, mest de vanliga svenska fåglarna men det är alltid kul att försöka fotografera något som jag inte brukar göra.

Båda fåglarna är ordentligt vinteruppätna vilket man ser på deras rundhet, dem ser nästan ut som bollar.

Den här bilden föreställer en Bofink. En härlig bild med lite vitt på backen och jag gissar att fågeln letar mat.


De inställningar jag använde på kameran var följande:
Bländartal: f/6,3
Exponeringstid: 1/200 sek
ISO: 500
Brännvidd: 300 mm
Övrigt: -

Denna bild är tagen på en Koltrast. Koltrasten är en fågel som är lätt att känna igen; helt svart med en härligt orange näbb.


De inställningar jag använde på kameran var följande:
Bländartal: f/5,6
Exponeringstid: 1/250 sek
ISO: 400
Brännvidd: 300 mm
Övrigt: -

2 kommentarer: