onsdag 7 januari 2015

En grå dag med båtar

Jag har som ambition att lägga upp 1- 2 inlägg i veckan och ska försöka att lägga upp bilder som är tagna under veckan. Dock kommer inte alltid tiden finnas till så då kanske någon äldre bild kommer in.

Jag tog en fotorunda i Skåne igår i hopp om lite blå himmel och sol. Det är inte alltid det blir som man tänkt sig... Så istället kommer det 2 grå bilder med båtar som motiv.

Min tanke med denna bild var att symbolisera att båtsäsongen var över - det grå vädret förstärker känslan. Bilder är tagen i Barsebäcks Hamn.


De inställningar jag använde på kameran var följande:
Bländartal: f/7,1
Exponeringstid: 1/160 sek
ISO: 500
Brännvidd: 30 mm


En bild som symboliserar förfall - allt har en gång har varit bättre. Bilden är tagen i Landskrona ute vid Västra Varvsudden.


De inställningar jag använde på kameran var följande:
Bländartal: f/10
Exponeringstid: 3,2- 13 sek
ISO: 200
Brännvidd: 17 mm
Övrigt: Stativ, HDR (3 bilder med olika exponering)

1 kommentar: